Aanmelding
Is Arkin BasisGGz de juiste plek voor mij?
Op deze website vind je veel informatie over al onze behandelingen.
Verder kun je kijken op www.zorgkaartnederland.nl. Hier lees je welke ervaringen mensen hebben met Arkin BasisGGz en met andere zorgaanbieders.
Heb je nog vragen, dan kun je ook contact opnemen met de Centrale Aanmelding Arkin (CAA) op nummer 020 – 590 5555 van maandag tot en met vrijdag van 8.30 tot 17.00 uur.
Wordt een behandeling bij Arkin BasisGGZ vergoed?
Een intake en behandeling bij Arkin BasisGGz wordt door alle zorgverzekeraars in Nederland vergoed vanuit de basisverzekering. Je zorgverzekeraar vergoedt je behandeling alleen als je een verwijzing hebt van een erkende verwijzer, bijvoorbeeld je huisarts. Op deze website vind meer informatie over kosten en over je eigen risico.
Ik twijfel nog…
Twijfel je of je je moet aanmelden voor een intake of niet en wil je hier graag eens met een van onze behandelaren over praten? Of vind je de drempel naar behandeling nog te groot, maar weet je dat je hulp nodig hebt? Neem gerust contact op met het de Centrale Aanmelding Arkin op 020 – 590 5555 (maandag tot en met vrijdag van 8.30 tot 17.00 uur)
Ik wil me aanmelden. Hoe pak ik dat aan?
Om je aan te melden heb je een verwijzing van je huisarts nodig. Je huisarts kan je vervolgens aanmelden bij Arkin BasisGGz of je kunt dit zelf doen. Na aanmelding volgt een intakegesprek om na te gaan wat er aan de hand is. Op basis daarvan stellen we samen een behandelplan op en spreek je af hoe lang de behandeling zal duren. Daarna start je behandeling.
Je kan je op verschillende manieren aanmelden.
- Je kunt bellen met de Centrale Aanmelding Arkin (CAA). Deze afdeling is te bereiken via 020 590 55 55, maandag tot en met vrijdag van 8.30 tot 17.00 uur. Een team van ervaren behandelaren en administratieve medewerkers regelen dat je zo snel mogelijk en op de juiste plek een afspraak voor een intake krijgt.
- Je kunt je online aanmelden
- Je huisarts kan je aanmelden
Ik heb me aangemeld. Wat kan ik nu verwachten?
Warm welkom
Als de verwijzing bij ons binnen is gekomen, heten we je graag Warm Welkom. Je ontvangt daarom een e-mail met daarin een uitnodiging voor onze digitale omgeving die Warm Welkom heet. Hier vind je informatie over:
- Jouw route binnen Arkin, met informatie over je verwijzing, eventuele wachttijden en het intakegesprek.
- Wat je hier al kunt doen om te werken aan je herstel. Je kunt meteen beginnen.
- De kosten en vergoedingen van jouw behandeling.
- Waar je terecht kunt met vragen.
Mocht je geen mail van ons krijgen over dit digitale platform, dan kun je bellen naar 088 505 1221 (Centrale Aanmelding Arkin). Wij zorgen ervoor dat je dan alsnog gebruik kunt maken van ons Warm Welkom.
Als de verwijsbrief duidelijk is, dan belt een medewerker van de CAA je op voor een afspraak voor een intakegesprek. Je kunt vooraf bedenken welke vragen je zelf zou willen stellen. Het kan zijn dat de verwijsbrief niet voldoende duidelijk is. Dan belt een medewerker van CAA eerst jou of je verwijzer voor extra informatie. Dit proberen wij zo snel mogelijk te doen, kijk hier voor de actuele wachttijden.
Je krijgt voor het eerste intakegesprek een vragenlijst per mail gestuurd. Deze vragenlijst brengt je klachten in kaart. Het is de bedoeling dat je deze thuis alvast invult. Als je geen computer hebt, kun je de vragenlijst bij Arkin BasisGGz invullen. Als je behandeling ‘ondersteuning en herstel’ krijgt, dan ontvang je geen vragenlijst.
Wie is mijn contactpersoon?
In de tijd voor je behandeling begonnen is, kun je met vragen terecht bij je huisarts.